دوركاري چگونه از شيوع ويروس كرونا پيشگيري مي‌كند؟

۴ بازديد

به گزارش سرويس ترجمه ايمنا، با افزايش شيوع ويروس جديد كرونا اقشار مختلف مردم دنيا از حضور در محيط‌هاي عمومي ابراز نگراني كرده و تا حد ممكن سعي مي‌كنند در منزل بمانند. به نظر مي‌رسد اولين راهكار كشورها به منظور كنترل شيوع اين بيماري در كنار توصيه رعايت بهداشت عمومي و ضدعفوني كردن مراكز عمومي، قرنطينه كردن شهرهايي است كه به شدت با شيوع اين بيماري گريبانگير آن‌هاست.
در شرايط كنوني دوركاري يك وضعيت اضطراري است

شركت‌ها نيز تصميم گرفته‌اند فروشگاه‌ها، اداره‌ها و كارخانه‌هاي خود را موقت تعطيل كنند. همچنين رويدادهاي بين المللي مانند كنگره جهاني موبايل لغو شد. علاوه بر اين كارگران و كارمندان شركت‌هاي جهان نيز به دليل پيشگيري از ابتلاي اين بيماري فراگير تمايلي براي رفتن به محل كار خود ندارند، اما امروزه نسبت به دهه‌هاي گذشته دسترسي به نرم‌افزارهاي مديريتي و كنفرانس ويدئويي از راه دور بسيار آسان شده است؛ بنابراين به نظر مي‌رسد كه در شرايط فعلي، اتخاذ دوركاري يك راهكار اضطراري است.

شركت هاي تكنولوژي جهان و دوركاري

بر اساس گزارش‌هاي جديد نيمي از كارمندان شهر پكن، پايتخت چين، تصميم گرفتند به جاي رفتن به محيط كار در منزل بمانند و دوركاري انجام دهند. همانطور كه توليدكنندگان موبايل توانستند با بهره‌گيري از تكنولوژي و دنياي ديجيتال، محصولات خود را  آنلاين رونمايي كنند، ساير شركت‌ها در كشورهاي متفاوت جهان نيز تصميم گرفتند از اين قابليت استفاده كنند و دوركاري انجام دهند. شركت‌هايي مانند تنسنت، علي بابا و مايكروسافت اعلام كرده‌اند كه كاركنان آن‌ها طي چند روز آينده دوركاري خواهند كرد.

دوركاري امور بانكي در هنگ كنگ

علاوه بر اين، دولت‌هاي سنگاپور، هنگ كنگ و ماكائو به كارمندان ابلاغ كرده‌اند تا وظايف اداري را دوركاري انجام دهند. آن‌ها از كارفرمايان خصوصي نيز درخواست كردند فقط كاركنان لازم يا افرادي كه در قسمت خدمات اورژانسي فعاليت دارند، در محل كار خود حضور پيدا كنند و بقيه افراد در منزل و به دور از محيط‌هاي عمومي كار خود را انجام دهند. در حال حاضر كارمندان بانك هنگ كنگ با روش دوركاري امور بانكي را انجام مي‌دهند. برنامه دوركاري در شركت‌هاي خصوصي و دولتي كره جنوبي نيز اجرا شده است، به طوري كه شهر سئول، بلافاصله پس از اجراي اين طرح بسيار خلوت شد. در كشور آمريكا نيز تعداد افرادي كه دوركاري مي‌كنند، پيوسته در حال افزايش است.

ارتباط از راه دور با تماس ويديويي

بعضي شركت‌هاي چيني مانند DingTalk كه در زمينه فناوري ارتباطات فعاليت مي‌كند، سامانه‌هايي به منظور برقراري تماس‌هاي ويدئويي طراحي كرده‌اند تا فضاي منطبق با واقعيت را براي كارمندان و مخاطبان خود فراهم كنند. شركت WeChat نيز ظرفيت شركت كنندگان را در ويدئو كنفرانس مجازي خود به ۳۰۰ نفر افزايش داده است تا كاربران بتوانند به راحتي از راه دور با يكديگر در ارتباط باشند.


دوركاري در ايران

شيوع ويروس جديد كرونا در ايران نيز منجر به اتخاذ استراتژي‌هاي موثر در اين زمينه شده است؛ اين استراتژي‌ها شامل تعطيل كردن مدارس و دانشگاه‌ها، مراكز عمومي مانند سينماها و تئاتر، ضدعفوني كردن وسايل حمل و نقل عمومي، تغيير ساعت كار اداره‌ها و سازمان‌ها مي‌شود. راهكار جديدي كه در بعضي استارت آپ‌هاي ايراني در حال آزمايش است استفاده از روش دوركاري است. علاوه بر اين، ارائه خدمات آنلاين مانند خريد آنلاين با تاكسي‌ها و پيك‌هاي اينترنتي اين امكان را در اختيار مردم قرار داده تا كمتر در معرض ابتلا به بيماري كرونا قرار بگيرند. مزيت دور كاري اين است كه افراد بدون تعطيل كردن كارشان مي‌توانند به فعاليت خود ادامه دهند.


نرم افزارهاي مفيد در زمان دوركاري

نرم افزارهايي مانند Anydesk ،Trello، Slack و غيره مي‌تواند در اين زمينه مفيد و موثر واقع شود. همچنين، برنامه اسكايپ نيز يكي از مشهورترين سرويس‌هاي تماس صوتي و تصويري است كه مي‌تواند مورد استفاده همه كاربران شركت‌ها و موسسات قرار بگيرد. ويدئو كنفرانس نيز در شرايط وخيم فعلي مي‌تواند جايگزين جلسات حضوري شده و خطر ابتلا به بيماري كرونا را كاهش دهد.

منبع: ايمنا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.