نامه اعتراض‌آميز اتحاديه كسب‌وكارهاي اينترنتي به رئيس مجلس درباره يك مصوبه جنجال

۵ بازديد

اعتراض براي لغو پيشنهاد اخذ ماليات از تبليغات گوگل

اتحاديه‌ي كسب‌وكارهاي اينترنتي در نامه‌اي خطاب به رئيس مجلس شوراي اسلامي خواستار لغو پيشنهاد اخذ ماليات از تبليغ‌كنندگان در سرويس گوگل شد.

هفته‌ي گذشته مركز پژوهش‌هاي مجلس در طرح «اخذ عوارض از خدمات ديجيتالي» پيشنهاد داده بود تا شركت‌هايي كه تبليغات خود را توسط خدمات تبليغاتي گوگل انجام مي‌دهند، ۵۰ درصد كل مبلغ پرداختي را ماليات دهند. اين موضوع واكنش‌هاي گسترده‌اي را در شبكه‌هاي اجتماعي به‌همراه داشت و نه‌تنها دبير انجمن كسب‌وكارهاي اينترنتي بلكه مديران وزارت ارتباطات كه به‌عنوان مجريان طرح معرفي شده‌اند نيز نسبت به آن اعتراض كردند. حال رضا الفت‌نسب، عضو هيئت مديره‌ي اتحاديه‌ي كشوري كسب‌وكارهاي مجازي با انتشار توييتي اعلام كرده است كه طي نامه‌اي اين موضوع را با رئيس مجلس و روساي كميسيون‌هاي مختلف و نماينده‌ي پارلماني دولت مطرح كرده است تا از تصويب آن در صحن مجلس جلوگيري شود. او همچنين گفت نگران لغو جلسات مجلس هستيم؛ اما پيگير اين موضوع خواهيم بود.

متن نامه

در متن نامه نوشته شده است:

«جناب آقاي لاريجاني

رئيس محترم مجلس شوراي اسلامي با سلام

احتراماً پيرو مصوبه‌ي منتشر شده‌ي كميسيون تلفيق مجلس مبني بر الزام تبليغ‌دهندگان در موتور جستجوي گوگل به پرداخت معادل ۵۰ درصد هزينه‌ي تبليغات به خزانه‌ي دولت به استحضار مي‌رساند براساس اطلاعات واصله اين طرح در مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي تهيه شده است و اين در حالي است كه براساس شواهد موجود از تشكل‌هاي فعال اين حوزه هيچ‌گونه نظرخواهي صورت نگرفته است. حتي براساس اعلام رئيس سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات، آن سازمان نيز در جريان اين پيشنهاد قرار نگرفته است.

متاسفانه اين طرح بدون كارشناسي موجب افزايش هزينه‌هاي كسب‌وكارهاي نوپا، كه در طول سال‌هاي اخير حداقل در كلام مسئولان مورد حمايت بوده است، خواهد شد. موتور جستجوي گوگل از سال‌هاي دور و بدون محدوديت در فضاي مجازي ايران قابل دسترسي بوده است و كسب‌وكارهاي مختلفي اقدام به برنامه‌ريزي جهت جذب كاربران خود در اين فضا بوده و هستند. حال جاي سؤال است كه همكاران شما در مركز پژوهش مجلس چه جايگزيني براي گوگل پيدا كرده‌اند كه بخش خصوصي از آن بي خبر است.

بدينوسيله خواهشمند است راهكاري اتخاذ فرماييد مصوبه‌ي كميسيون تلفيق كه به ضرر كسب‌وكارهاي نوپا (استارتاپ‌ها) است، حذف شود.»

اتحاديه كسب و كار اينترنتي

با توجه به اعتراض اتحاديه‌ي كسب‌وكارهاي اينترنتي، دبير انجمن كسب‌وكارهاي اينترنتي و همچنين مديران وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات از پيشنهاد مركز پژوهش‌هاي مجلس مبلني بر اخذ عوارض ۵۰ درصدي از تبليغ‌كنندگان در خدمات گوگل، بايد ديد در روزهاي آينده تصميم نهايي نسبت به آن چه خواهد بود.

منبع: زوميت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.