رايگان شدن اينترنت خانگي تا پايان سال

۵ بازديد

محمدجواد آذري جهرمي از رايگان شدن اينترنت خانگي تا پايان سال خبر داد.
با شيوع ويروس كرونا و افزايش چشمگير تعداد مبتلايان ، اين تصميم گرفته شد تا مردم بتوانند در منزل از امكانات اينترنت براي سرگرمي خود و خانواده استفاده كنند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در برنامه‌اي راديويي اعلام كرد اينترنت خانگي تا پايان سال رايگان شد. اين تصميم با مشاركت شركت‌هاي اينترنت ثابت و دولت گرفته شده است.

با شيوع ويروس كرونا به دليل بالا رفتن استفاده كاربران از اينترنت بسياري از اپراتورهاي دنيا با مشكل مواجه شد وزير ارتباطات در مورد اقدامات وزارت ارتباطات براي رفع اين مشكل گفت:

    در سه هفته‌ي اخير ميزان استفاده از شبكه‌ي سرتاسري كشور تقريبا دو برابر شده است و همين باعث شده تا كار بسيار بزرگي براي افزايش ظرفيت كه انصافا كار سنگيني بود پيش روي ما قرار گيرد. از همه‌ي اپراتورهاي بخش خصوصي و همكاران خودم در دولت كه پاي كار بودند و افزايش ظرفيت‌ها را پيگيري كردند و يك كار چند ماهه را در چند روز انجام دادند تشكر مي‌كنم.

اما اين تنها تدبير وزارت ارتباطات براي مقابله با شيوع ويروس كرونا نيست.
اين روز ها تلويزيون‌هاي اينترنتي نيز همراه با مردم خواهند بود و خدمات رايگاني را در اختيار كاربران ميگذارند.

آذري جهرمي در اينباره گفت:

    با مدير تلويزيون‌هاي اينترنتي گفت‌وگو كرديم، برخي از آن‌ها بخش كودكان و برخي همه‌ي سرويس‌هايشان را تا پايان سال رايگان كردند و به مردم اشتراك رايگان مي‌دهند.

همچنين درباره آموزش و تحصيل نيز تدابيري انديشيده شه است. وزير ارتباطات در ادامه در مورد رايگان شدن اينترنت در حوزه‌ي آموزش گفت:

    براي اينكه آموزش تعطيل نباشد اينترنت را براي آموزش مجازي دانشگاه‌ها و مدارس رايگان كرديم. اكنون بخش زيادي از كلاس‌هاي درسي دانشگاه‌هاي كشور به‌صورت آنلاين برگزار مي‌شود. بسياري از مدارس حداقل در سطح تكاليف، خدمات خود را روي شبكه‌ي ديتا آورده‌اند. فرزندان خود من نيز تكاليف را از اين طريق دريافت كرده و مي‌فرستند.

آذري جهرمي در پايان به موضوع فروشگاه هاي اينترنتي و اهميت آن ها اشاره كرد و گفت وزارت ارتباطات تصميم گرفته است فروشگاه هايي به صورت اينترنتي راه اندازي كند و شركت ملي پست نيز در اين راستا همكاري خواهد كرد.

 

منبع : آسموني

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.