ارايه ۱۰۰ گيگ اينترنت ثابت رايگان تا پايان سال

۴ بازديد

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات براي جلوگيري از شيوع كرونا در كشور، از ارائه ۱۰۰ گيگابايت اينترنت ثابت تا پايان سال خبر داد.

به گزارش ايسنا، اين روزها به دليل جلوگيري از شيوع ويروس كرونا، اغلب افراد در خانه مانده‌اند و از ابزارهاي فناوري اطلاعات استفاده مي‌كنند. امكانات آموزش از راه دور براي مدارس و دانشگاه‌ها فراهم شده، برخي از شركت‌ها امكان دوركاري را براي كارمندان خود فراهم كرده‌اند و البته بسياري از افراد براي گذراندن اين اوقات، به تماشاي فيلم‌ها و سريال‌ها روي آورده‌اند.

اما حضور افراد در منازل و افزايش ۴۰ درصدي استفاده مصرف ديتاي كشور، موجب كاهش كيفيت شده بود كه اعلام شد اپراتورها به‌دليل افزايش استفاده تعداد كاربران براي ارائه سرويس هم در لايه‌ي شبكه هم در لايه‌ي فركانس آماده نبودند و به همين دليل شركت ارتباطات زيرساخت ظرفيت شبكه‌ ارتباطي اپراتورها را افزايش داد.

در اين راستا محمدجواد آذري جهرمي - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات - در صفحه شخصي اش در توييتر نوشت: عرضه اينترنت رايگان درخواستي است كه بسياري از شما از وزارت ارتباطات داشته‌ايد. امروز از ارائه‌كنندگان خدمات اينترنت ثابت درخواست كرديم از فردا تا پايان سال جاري، براي همه كاربران خود به صورت رايگان يك بسته ۱۰۰ گيگابايتي فعال كنند.

پيش از اين نيز زماني كه اعلام شد مراكز آموزشي تعطيل هستند،‌ وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از صحبت با مديران تلويزيون‌هاي اينترنتي خبر داد براي اينكه پخش مخصوص به كودكان و در برخي از آنها تمامي فيلم‌ها و سريال‌ها رايگان شود و البته با تمديد اين تعطيلي او اظهار كرد: تلويزيون‌هاي اينترنتي، ارائه خدمات رايگان خود را تا پايان سال ادامه خواهند داد. ‌ترافيك مصرفي اين تلوزيون‌ها نيم‌بها محاسبه خواهد شد.

وي درباره فراهم بودن امكان آموزش از راه دور نيز گفته بود كه با توجه به احتمال تعطيلي مدارس و دانشگاه‌ها تا پايان سال، براي همكاري با وزارت علوم و آموزش و پرورش، امكانات ويژه‌اي جهت آموزش مجازي و از راه دور فراهم كرديم تا ميليون‌ها دانش‌آموز و دانشجو ضمن حفظ سلامت خود، از تحصيل علم هم جا نمانند.

منبع: ايسنا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.